Alla inlägg under september 2012

Av Petra Gustafsson - 30 september 2012 19:12

Vilken skön söndag det har vart i dag.  Fint väder och en fika på Elsas. Finfint....Hittade en gammal Dvdfilm med Emma Åklagare, så den har vi sett några avsnitt av på eftermiddan. En del scener är så B så man kan skratta ihjäl sig, inspelat 1997....Letat resor, men de är fortfarande för dyra för att kallas sista minuten tycker jag  

 

 

En helt vanlig söndag på Esbjörnsvägen....Lägg märke till de avskalade nakna rosorna...Went bananas när jag skulle ta bort tre fula blad....Vet inte nå vad jag tänkte på  

 

 

Sporten på TV verkar ju väldigt spännande=)

 

 

Mitt äldsta  

 

 

Liiite mysigt är väl mörkret utanför fönstret när man kan tända lite ljus inne  

 

Nu längtar jag till helgen, då ska jag åka till Danne i Linköping...Håll i hatten Erika, Ida, Joel och Robin för på lördag dyker jag upp...mmmoooaaahhaaha  

 

Nu ska jag lösa lite korsord innan Partaj, sen blir det natta. Arbeta i morrn, åka till Skarpö på tisdag, budgetarbete tills på onsdag, jobba torsdag och fredag...Skönt att man slipper umgås med folk på fritiden, slipper ha en häst, slipper åka till Fagersta för att simma eller bowla. Skönt förresten att man slipper ha nån fritid överhuvudtaget  

 

"Tre män satt och diskuterade vem som hade den dummaste frun av dem.

- När vi flyttade till ett nytt hus köpte min fru 100 kilo kött på rea fast vi inte hunnit skaffa frysskåp, sa den förste mannen.

- Min fru köpte en ny bil för 400 000 bara för att den va snygg, trots att hon inte har nåt körkort.

- Min fru tog med sig ett storpack kondomer när hon och en väninna åkte till Mallis fastän hon inte har nån kuk!!!"

 

" Två kvinnor badade bastu. Den ena hade små fina bröst och den andra långa hängiga bröst. Hon med de långa brösten ursäktade sig och sa att hennes man brukade suga och dra i dem.

- Jaha, sa hon med de små brösten. Det brukar min man också göra men vi sover i samma rum..."

 

Hörs i morrn  

Av Petra Gustafsson - 29 september 2012 22:57

...lördag kväll igen då. Tiden går alldeles för fort och jag tycker inte att jag hänger med för fem öre!! Ungarna är snart äldre än mej och nu för tiden har jag inte bara grått hår på huvudet, man hittar de grå lite överallt faktiskt. Bara ett envist skäggstrå som fortfarande är svart=( Undrar om jag hinner gifta mej en gång till i livet?? Isf ska jag ha ett sjujävla kalas  

 

Fick mej en riktig käftsmäll på jobbet i dag igen. En pojk kommer in med sin farmor, han tittar länge på mej, sen säger han - Min mamma är smalare än dej!! (Växer mjölktänder ut igen?) är min fråga.....?? 

 

Förresten har jag glömt att tala om att jag blev så jäkla rädd i går så jag blev fan att må illa. Jag skulle gå lite tidigare från jobbet, så jag gick och fixade lite i ett låst rum. När jag var klar där gick jag ut därifrån och där bakom dörren hade den lilla Snorisen Saman gömt sej och hoppade fram när jag kom ut  ...Jag skrek som en dåre och knuffade in honom i dörrn och slängde saker på honom...Men jag ska hämnas , var så säker. om det så ska ta tio år, så ska han få igen...

 

Blev inte så mycket skrivet i dag, får ta igen det i morrn. Nu sängen, tvättstugan i morrn...Natti natti  

 

 

Av Petra Gustafsson - 28 september 2012 20:45

....men nu har jag ju ätit. Kantarelltoast med dillsmör, sidfläsk och västerbottenost.

 

 

 

 

 

och så här ser det ut i köket nu  

 

Mycket kul händer på mitt jobb, den saken är klar...Efter i dag måste jag sluta tro att jag är Guds gåva till pöjkarna. Samma Gubbe som tyckte jag va trögfattad, sa i dag ( med ljuvlig Finsk brytning)- Petra, vet du vilken som är den vackraste kvinnan på Bolaget? - Mmmm, ja, sa jag, lite röd om kinden, det är väl jag?!...-Hahaha, nä du, det är Rosita.....Alltså, fatta!!!! Den Gubben ger mej mardrömmar  

 

 

Här kommer lite kort från Turkiet:

 

 

 

 

 

 

 

 

...Turk på sne....

 

 

OMG.......

 

 

Rosevin i kaffemugg....Jorå, det funkar det med  

 

 

Så där blir det om man dricker Blåa Drinkar  

 

 

Bästa Brudarna=)

 

Kanske kommer fler bilder senare....You never know!!!

 

 

Jag och Toni(c) sitter å kollar resor just i denna stund. Blir nog en vecka på Cypern den här månaden...Livet är ganska hyggligt mot mej nu  

 

Förresten så måste jag ha mera pengar. Tänkte mej ett liv som Golfspelare, de tjänar ju en sudd, och solen lyser på dem, passar mej ypperligt   

 

Jag menar, jag kan ju det här med Birdies, Fyra Under par, Eagle och sånt här Boogie, eller

vad fan det heter....Men pengar tjänas i alla fall, och det är det jag vill åt...Hur svårt kan det va???

 

 Nä, nu hant ja ti mä er nå mer i da....Hörrs i möro=)

 

   

 

 

 

Av Petra Gustafsson - 27 september 2012 19:47

...tebax. Hoppas ni är några stycken som har saknat mej!!. Har ju vart på semester i Turkiet med Brudarna, så nu behöver jag semester på riktigt!! En vecka med skratt och ännu mer skratt och några hysteriska fnitteranfall. Det har verkligen vart skoj. Tyvärr har jag kabeltjosan till kameran kvar i Surahammar så det blir inga bilder än. Förresten tog jag inte så många kort, hade vart skillnad om jag haft en I-Phone, då skulle ni fått se på bilder...Men jag ska försöka illustrera med smileys. Vi åkte på fredagen  

 

Lördagen:    

 

Söndagen:          

 

Måndagen:        

 

Måndag kväll:      

 

Tisdag :    

 

Onsdag:      

 

Torsdag:        

 

Äntligen hemfärd=)    

 

 

Det var vår semester i stora drag...Helt underbart kul  

 

Men nu är vi hemma i fattigdom och elände igen, precis som det ska va.

 

Skönt ändå att ha börjat jobba igen, Gubbarna på jobbet är iaf glada att jag hittade hem..(de flesta)

Idag har jag vart och cyklat på sjukan, arbets EKG. Jag är fantastiskt frisk (tror jag) ska träffa doktorn i oktober, men besvären jag haft kommer nog från magen, inte hjärtat  . Människan som var där sa att jag har god kondition och det är jättebra att jag inte röker!!??

-Mmmm, sa jag visst är det!

 

Jag har kommit på vad jag vill göra när jag blir stor. Jag vill bli Hollywoodstjärna, jag har spelat teater i helgen, det är så satans kul. Jag menar, hur svårt kan det va att ta sej till Hollywood om man ligger i lite?? Jag har ju övat på engelskan i Turkiet oxå, så den sitter ju  . I don`t like dogs, can you please go nån annanstans with it....

 

A blow job is like any other job....

 

My husbands name is Gin Tonic....

 

Näää, måste kanske öva lite mer på språket...Men sen så, Hollywood, here I come  

 

Nu har jag lite som ligger på här faktiskt, måste stryka en arbetsskjorta och ringa min fästman....See you soon  

Av Petra Gustafsson - 10 september 2012 14:40

....jäkla trökdag. Jag passar nog inte som ledig en hel dag varje vecka om jag inte har nåt att göra.  Idag har jag vart i "tortyrkammaren" på Lagunen, alltså vaxningen. Men i dag var jag förutseende och stoppade i mej två Ipren innan jag gick, så nån feber har jag inte haft men skönt var det INTE  

 

När jag kom hem var jag vrålhungrig och skulle till att göra mos när jag kom på att saltet va slut, på med dojjorna och i väg till affärn, köpte nån fläskbit oxå

 

 

EXAKT så här jävla tråkig blev maten....

För att hitta på nåt att göra så bokade jag tvättstugan  

Här är själva reserveradintvättidapparat...Mycket bra uppfinning, bara jag kommer in när jag har tvättid  

 

 

Saken är ju klar att man kan hålla sej för skratt vissa dagar  

 

  

Tänkte att det blir nog bättre om jag tar mej en kopp kaffe, om ni tittar noga så ser ni en röd lampa som lyser på min kaffemaskin...När blev en röd lysande lampa ett gott tecken??  Nä, just det..Men jag kör så länge Gud vill och skinnet håller=/

 

Men när jag tyckt synd om mej en stund kom jag på att det va lika bra att dra på sej träningskläderna....Nästan 8 km blev det till slut

 

 

Hem och duscha sen bar det i väg till jobbet på möte och en liten vinprovning.......

 

 

Caroline och Anita ville gärna vara med på bild....Rosie och Frida är på vift nånstans tror jag  

Kvällen är iaf snart slut och jag tänker lägga mej och läsa som vanligt....

Hoppas på en något bättre dag i morrn  

 

"Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös"

            

           "Hilda 7 år"

Av Petra Gustafsson - 8 september 2012 19:34

....i stugorna.  Idag har väl hitills varit en alldeles fantastiskt skön dag. Började med lite jobb i morse tillsammans med Carro, det va sååå längesen vi jobbade ihop...Jätteskoj   Sen hem och käkade pannbiff som älsklingen gjort...Misstänker starkt att han läst Bloggen sen igår=) Vilade en stund på maten i soffan med en Cappuccino...Tvättade lite kläder som ska packas i den STORA resväskan....Sen bar det iväg till Ica och inhandlade ingredienser till en Gulasch, den står på spisen och puttrar nu...Aningen sent kanske men vi får väl ta den i morrn. För er som följt min Blogg och sett att jag börjat röra på dököttet kan jag tala om att just nu är jag inne i en annan fas i livet....Chipsochdippbyggdedennavackrakvinnokropp,
men jag kommer igen efter semestern  

 

 

 

 

 

Så här såg det iaf ut innan jag slängt allt i grytan...Mörk bild, men det blir lätt så när man inte förstår sej på kameran....

 

 

 

 

Eftersom jag är så Fruktansvärt  märkesneutral så kan jag tyvärr inte tala om vad som döljer sej under den skitiga handduken...Det får ni gissa...Men den ska va kall, torr och gratis  

 

 

 

Toni sitter nybadad iklädd tjocktröja och pyjamasbyxor(!!!) på balkongen och röker cigarr  Bilden blev ju inte så mörk när man satte på blixten=/ 

 

 

 

Jaha, då blev det så här igen då!!  Inga fina bilder på fint upplagd mat, men snart en väl skrapad tallrik=)

 

 

 

"En äldre kvinna står vid charkdisken och beställer en 30 centimeters salamikorv. Expediten frågar om hon ska skiva den,  varpå damen lyfter på kjolen och säger- Ser det här ut som nåt jävla myntinkast??"

 

 

Nu ska jag borsta gaddarna å lägga mej å läsa...Sovmorgon i morrn gillas skarpt. Kanske det blir kaffe på sängen oxå  ...Natti mina vänner  

 

Av Petra Gustafsson - 7 september 2012 23:54

...då var vi här igen då!!! Inget speciellt som hänt idag..... Eller, jo lite. En utav mina gubbar på jobbet va ju lite kul, eller nåt...

Jag frågade om han tyckte att jag va trögfattad???  -Ja, sa han ,men det gör inget, bara man vet om det
Sen fick jag ett  besked som gjorde mej jätteledsen...  Men med det följde ett samtal som jag inte kommer att glömma någonsin...<3<3
  
Min älskling är här i kväll...   Vilket inte alltid betyder sååå mycket...Trodde jag skulle få mat när jag kom från jobbet.....Jo, tjena, inte ens popcorn......Ska nog konvertera till fruntimmer, de vet iaf vad man vill ha när man kommer hem<3
 
Av Petra Gustafsson - 6 september 2012 19:57

....frusen så är det nu...Nästa vecka har jag inte tid. Har frusit satan hela eftermiddan och nu är klockan 8 och läggdags för Fröken Gustafsson. Ser dessvärre ut som det varit krig i köket och jag vet hur mycket jag kommer att hata det i morrn bitti när jag kommer upp, men just nu bryr jag mej icke, bara jag får sova är jag nöjd  

 

Har beställt tid för vaxning på måndag, bikini och ben. Ni som gjort det nångång vet vad jag pratar om och det är fan ingen lek....Kanske därför jag känner mej lite vissen, jag brukar ju få en släng av feber när jag gjort det   Jaja, ska man va fin får man lida pin heter det ju och nu kom nog febern bara jag beställt tid, kanske kom i förskott den här gången då=/

 

Lovar att skriva mer i morrn då jag förhoppningsvis är pigg igen......

 

 

"Bönder är liksom en egen ras, precis som rörmokare och föräldrar"

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

PetrasPalats

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards