Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Hallå, nu är jag hemma igen....

Av Petra Gustafsson - 22 oktober 2012 08:46

....från en fantastiskt vecka på Rhodos. Kan ju börja med att säga att jag åker ALDRIG mer såååå lång bort utan min dator. Men nu är vi iaf hemma så jag tänkte skriva om veckan nu.

 

Jag jobbade på lördagen, men efter det så bar det i väg till Surahammar för att packa färdigt och kanske sova en liten stund....

 

Vi sov en stund, klockan 03:00 drog vi mot Arlanda, 3 grader och regn. Kändes helt OK att lämna landet kan jag säga!!! 

 

 

Mina fiiina Rosa Resväskor  

 

 

Sveriges NÄST dyraste macka, eftersom det va parmaskinka och brieost istl för räkor!!

 

 

Toni verkar ju oxå väldigt märkesneutral eftersom han håller flaskan bak o fram=)... Gött mä bärs kl 5 på morron.

 

När vi väl kommer på planet som ska ta oss ner till Rhodos så visar det sej att vi fått platserna vid en nödutgång. Ni som flygit nångång vet att det innebär hur bra platser som helst eftersom det är låååångt fram till nästa stol.  Mannen bredvid mej visade sina Stödstrumpor, tog fram sin Nackkudde och Läsglasögon!!! Jag tittade en gång till för jag trodde att jag tagit fel plats, men nej då, den gamle mannen va min Toni. Hur fan kunde han åldras så mycket på en kvart?? Nästa gång vi flyger får jag väl kolla om det går att boka Gipsvagga  

 

Flygningen gick strålande...Herr Stödstrumpa somnade i den där Nackkudden så det såg ut som han va gipsad från nacken och uppåt, men det gjorde inget , han va snygg ändå=)

 

Framme i Grekland, 30 grader varmt och strålande sol...

 

 

Grekerna stavar olika  

 

 

Liiite halvsnygg kliver vi av utanför hotellet=/

 

 

Jorå, väskorna är med.....

 

 

Tar väl ett till kort då, från där vi står utanför hotellet....

 

 

Vy från Ballis....

 

 

Hotellet är en Resort som har All Inclusive, men det har inte vi valt att ha, vi har bara frukosten betald och klar. Vi hade tänkt att käka på A`la Carte restaurangen som låg på hotellområdet, men den va stängd på söndagar. Så det blev buffen iaf. Vilket resulterade i att vi låg i sängen redan 9 som två gödda spädgrisar...

 

På måndagen vaknade vi före klockan 8 utvilade och hungriga. Ner och käkade frukost. Den bestod av allt från vaniljpudding till friterade lökringar.

Sen var det beachen som gällde. Det var i stort sett så hela veckan. Träffade folk från Ramnäs och Virsbo, jättetrevligt. Åkte till byn Kolymbia för att köpa cigarrer till Toni. Semestercigarrer, Vanilla, Cherry, Chokolate och massa konstigheter=//

 

 

Sötsliskigt serru=)

 

 

Lite suddig bild från vårt rum....

 

 

Varför ställer man in en badrumsvåg på ett Hotellrum  när de har All Inclusive  ??

 

 

Toni på Beachen....

 

 

 Beachen vid hotellet...En konstgjord sådan, så det va mycket sten och jävelskap i sanden...

 

 

Nice med sol och bad....

 

 

Fötterna är nog det enda ni får se utav mej  

 

 

Här ser Herr Stödstrumpa plötsligt yngre ut=)

 

 

Utanför hotellet i väntan på taxi  

 

 

Vid en utav poolerna....

 

 

Skitkallt i vattnet  

 

 

Man kan ju lätt se vem som tycker om öl och vem som vill ha cider!!!

 

 

Ett glas svalkande vitt är aldrig fel=)

 

 

Receptionen på hotellet...

 

 

Här oxå....Ganska lyxigt faktiskt  

 

 

 Vi tog en taxi till Tsambika Beach en dag...Mycket finare strand än den vid hotellet..

 

 

Tsambika.....

 

 

 

 

 

Guuud va händig jag kan vara=)

 

 

 

Tebax till hotellet....

 

 

Vet inte om han tänkt göra några konster eller varför han intagit denna position=))

 

 

 

OK...EN bild kan jag väl bjuda på då......

 

 

Nu äter vi igen....  

....och dricker lite wine.....

 

 

Sött ä gött, eller hur älskling??

 

 

Fiina badrummet mitt i alltihop.....

 

 

Oj, nu är vi på väg hem.. Flygplatsen på Rhodos...

 

 

Kul kort på en jävla flygplats  

 

 

 

 

Hemma i ett regnigt Sverige igen=(

 

 

Som ni säkert ser så är det regnet som föll på Arlanda  

 

Vi har iaf haft en underbar semester och nu ska jag gå in å duscha sen ska jag boka nästa resa...Kalimera så länge.....

 

P.S...Pappa den här tog jag till dej...

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustafsson - 24 april 2013 19:15

Hej på er igen. Loooong time no see. Det har ju hänt en del sen december, så jag vet knappt vart jag ska börja. Fått en helt ny familj sen sist, en hel jäkla fruktskål......     Delar av "familjen"     En till  .......   Netflix, ...

Av Petra Gustafsson - 20 december 2012 21:40

Denna blomma fick vi av  Leksandsfarbrorn=)....Han säger till mej varje gång vi ses att jag ska krya på mej.....     Far och Son Drömstedts bidrag till Alla Fina Flickor På Bolaget i Norberg=)   Haft en toppendag på jobbet, i vanlig or...

Av Petra Gustafsson - 17 december 2012 18:25

Jaha nu är jag här igen, efter en hel månad sen sist...Mycket har hänt sen sist kan jag säga....Jag har haft en flashback från "Semestern med Brudarna" eftersom vi träffades hemma hos Åsa för att sen dra vidare till Piren på lite käk och musik....Dom...

Av Petra Gustafsson - 8 november 2012 20:16

....min Lillasyster tycker att jag ska blogga så gör jag väl det då=)   Det va ju ett tag sen, men sist jag försökte kom jag ju inte in på bloggen.!! Förresten är jag jävligt trött just för tillfället på allt vad datorer och lösenord heter. Fick väl ...

Av Petra Gustafsson - 13 oktober 2012 20:38

  ...jag åker bort en vecka nu så kanske det inte blir så mycket skrivet under den tiden, vi får se hur det blir=) Men förmodligen kan jag inte hålla mej borta från datorn en hel vecka... Trodde att jag hade lite gamla bilder att visa er, men tydlige...

Presentation

PetrasPalats

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards