Alla inlägg under oktober 2012

Av Petra Gustafsson - 22 oktober 2012 08:46

....från en fantastiskt vecka på Rhodos. Kan ju börja med att säga att jag åker ALDRIG mer såååå lång bort utan min dator. Men nu är vi iaf hemma så jag tänkte skriva om veckan nu.

 

Jag jobbade på lördagen, men efter det så bar det i väg till Surahammar för att packa färdigt och kanske sova en liten stund....

 

Vi sov en stund, klockan 03:00 drog vi mot Arlanda, 3 grader och regn. Kändes helt OK att lämna landet kan jag säga!!! 

 

 

Mina fiiina Rosa Resväskor  

 

 

Sveriges NÄST dyraste macka, eftersom det va parmaskinka och brieost istl för räkor!!

 

 

Toni verkar ju oxå väldigt märkesneutral eftersom han håller flaskan bak o fram=)... Gött mä bärs kl 5 på morron.

 

När vi väl kommer på planet som ska ta oss ner till Rhodos så visar det sej att vi fått platserna vid en nödutgång. Ni som flygit nångång vet att det innebär hur bra platser som helst eftersom det är låååångt fram till nästa stol.  Mannen bredvid mej visade sina Stödstrumpor, tog fram sin Nackkudde och Läsglasögon!!! Jag tittade en gång till för jag trodde att jag tagit fel plats, men nej då, den gamle mannen va min Toni. Hur fan kunde han åldras så mycket på en kvart?? Nästa gång vi flyger får jag väl kolla om det går att boka Gipsvagga  

 

Flygningen gick strålande...Herr Stödstrumpa somnade i den där Nackkudden så det såg ut som han va gipsad från nacken och uppåt, men det gjorde inget , han va snygg ändå=)

 

Framme i Grekland, 30 grader varmt och strålande sol...

 

 

Grekerna stavar olika  

 

 

Liiite halvsnygg kliver vi av utanför hotellet=/

 

 

Jorå, väskorna är med.....

 

 

Tar väl ett till kort då, från där vi står utanför hotellet....

 

 

Vy från Ballis....

 

 

Hotellet är en Resort som har All Inclusive, men det har inte vi valt att ha, vi har bara frukosten betald och klar. Vi hade tänkt att käka på A`la Carte restaurangen som låg på hotellområdet, men den va stängd på söndagar. Så det blev buffen iaf. Vilket resulterade i att vi låg i sängen redan 9 som två gödda spädgrisar...

 

På måndagen vaknade vi före klockan 8 utvilade och hungriga. Ner och käkade frukost. Den bestod av allt från vaniljpudding till friterade lökringar.

Sen var det beachen som gällde. Det var i stort sett så hela veckan. Träffade folk från Ramnäs och Virsbo, jättetrevligt. Åkte till byn Kolymbia för att köpa cigarrer till Toni. Semestercigarrer, Vanilla, Cherry, Chokolate och massa konstigheter=//

 

 

Sötsliskigt serru=)

 

 

Lite suddig bild från vårt rum....

 

 

Varför ställer man in en badrumsvåg på ett Hotellrum  när de har All Inclusive  ??

 

 

Toni på Beachen....

 

 

 Beachen vid hotellet...En konstgjord sådan, så det va mycket sten och jävelskap i sanden...

 

 

Nice med sol och bad....

 

 

Fötterna är nog det enda ni får se utav mej  

 

 

Här ser Herr Stödstrumpa plötsligt yngre ut=)

 

 

Utanför hotellet i väntan på taxi  

 

 

Vid en utav poolerna....

 

 

Skitkallt i vattnet  

 

 

Man kan ju lätt se vem som tycker om öl och vem som vill ha cider!!!

 

 

Ett glas svalkande vitt är aldrig fel=)

 

 

Receptionen på hotellet...

 

 

Här oxå....Ganska lyxigt faktiskt  

 

 

 Vi tog en taxi till Tsambika Beach en dag...Mycket finare strand än den vid hotellet..

 

 

Tsambika.....

 

 

 

 

 

Guuud va händig jag kan vara=)

 

 

 

Tebax till hotellet....

 

 

Vet inte om han tänkt göra några konster eller varför han intagit denna position=))

 

 

 

OK...EN bild kan jag väl bjuda på då......

 

 

Nu äter vi igen....  

....och dricker lite wine.....

 

 

Sött ä gött, eller hur älskling??

 

 

Fiina badrummet mitt i alltihop.....

 

 

Oj, nu är vi på väg hem.. Flygplatsen på Rhodos...

 

 

Kul kort på en jävla flygplats  

 

 

 

 

Hemma i ett regnigt Sverige igen=(

 

 

Som ni säkert ser så är det regnet som föll på Arlanda  

 

Vi har iaf haft en underbar semester och nu ska jag gå in å duscha sen ska jag boka nästa resa...Kalimera så länge.....

 

P.S...Pappa den här tog jag till dej...

 

 

 

Av Petra Gustafsson - 13 oktober 2012 20:38

  ...jag åker bort en vecka nu så kanske det inte blir så mycket skrivet under den tiden, vi får se hur det blir=) Men förmodligen kan jag inte hålla mej borta från datorn en hel vecka... Trodde att jag hade lite gamla bilder att visa er, men tydligen så ligger de på min hårddisk, säger Daniel, så då funkar det inte, lilla mamma, från Tonis dator!!! Kan väl göra en ny illustration med Smileys då, hur våran semestervecka  förmodligen kommer att se ut:


Söndag:         


 Måndag:        


Tisdag:       


Onsdag:       


Torsdag förmiddag:          


Eftermiddag samma dag:            


Kväll:         


Natt:                


Fredag morgon:         

 

Förmiddag:     

 

Eftermiddag:        


Kväll:       


Lördag:        


Kväll:   


Söndag:         



Hoppas ni alla följer med på nästa resa   


Ha det bra så länge...Vi hörs...Puss på er!



Av Petra Gustafsson - 11 oktober 2012 18:42

I morse hittade jag en väldigt Död pippi på min balkong, men jag hann ju inte ta reda på den då. Så nu har jag , som sig bör, haft en lite ceremoni för denna fågel som så olyckligt kilade vidare.

 

 

Har man inte The Holy Bible får man ta den man har  

 

Det var iaf jag och några kamrater till denna Pippi som var med på denna fiiiina tillställning.

 

 Sädgåsen Sixten kom ju före oss andra(som vanligt) men han fick slå sej ner och vackert vänta. Med sej hade han Smutsgamen Sven, som för övrigt brukar häcka på mitt jobb, då under ett annat namn men jag kände ju igen honom direkt på lukten!! De hade blommor med sej som de förmodligen snott i nån trädgård, snåla fåglar det där...

Klykstjärtade Svalan Kerstin kom väl oxå spatserande, uppklädd till tänderna som om det vore nån jävla bal hon skulle på...Mindre Sumphönan Miriam glodde avundsjukt på Kerstins nya stass, det ligger oxå lite svartsjuka i luften där eftersom bägge har pippat med Snatteranden Sebastian. Sebastian, förresten är en dryg jävel, håller aldrig truten när man ska. Kanske därför han fått jobbet som Telefonförsäljare åt Postkodlotteriet...Va vet jag, va vet jag  

Turkduvan Tina, som vi trodde skulle stanna hemma, kom oxå flaxande. Vi fattade ju  att hon kom direkt från krogen.. Hon va ju kanon när hon landade i gräslöken, den Duvan måste in på "Torken" alltså innan hon blir en Fyllkaja på riktigt... Till sist kom det några Piplärkor som jag inte alls känner igen. Tror de hette Pernilla, Pernilla och Pernilla...Verkar ju skitkonstigt om du frågar mej. Dessutom såg de likadana ut alla tre!!! Stor käft, glasögon som TV-apparater helt osminkade och en jävla tofs på skallen... Visa lite respekt, det är ändå en kamrat som kilat!! Jaja, skitsamma... Vi sjöng iaf lite psalmer. Till exempel: Fem Fina Fåglar satt på en gren. Den är ju vacker om du är en fågel..... Sen sjöng vi lite av AC/DC..Highway To Hell, vi avslutade med en vacker sång som min mormor lärde mej en gång. Den heter In kommer Far.....

 

Efter psalmer och allt skit så var det då dags för lite samkväm till Pippins ära. Jag skulle alltså umgås med dessa fän  

 

Eftersom de flesta av fåglarna är med i IOGT-NTO var det ju inte frågan om en Nubbe till smörgåstårtan, men vi fick iaf lite grann Famous Grouse ur Tinas fickljumna plunta  

 

Vill bara avsluta med en liten dikt tillägnad denna Vackra Pippi som mötte Liemannen på min  balkong:

" Han omkom av en dödlig överdos fönsterruta som hade intagits under påverkan av snabba vingar och en hela Tequila"

 

P.S Obduktionspapperen har kommit och det visade sej att Pippin hade 6,5 promille i blodet...

 

 

Kanske liiite stora solbrillor, men va fan man ska dö med solbrillor på  

 

 

 

Av Petra Gustafsson - 9 oktober 2012 21:03

....att jag skulle få se vargar i det vilda och baka kanelbullar SAMMA dag=)  Inte höga, men det har inträffat i dag. Vargarna kom och gick över vägen kanske 50-100 meter framför mej och Carolina när vi var på väg till Skinnskatteberg...Hade ståpäls ett bra tag efter måste jag säga  

 Och bullbaket var nåt som jag lovat Elin, jag gjorde degen och allt kladd men hon fixade till själva bullen=) Synd att jag inte har bildbevis på varken bulle eller varg...Men ni får tro mej på mitt ord  

 

I morrn blir det jobbet igen, saknar mina gubbar och alla andra kunder när jag inte är där  

Och mina medarbetare såklart  

 

Sen blir det väl till att packa i helgen igen för på söndag bär det ju av mot Rhodos  

 

Ska ta lite mer kort  och skriva mer i morrn.  Ni kommer väl tebax?

 

 

      "Så länge man inte ger upp har man inte förlorat"

                     

                             "Okänd"

  

Av Petra Gustafsson - 7 oktober 2012 19:26

....vilken mysig helg det vart i Linköping. Synd bara att Andreas inte var med. Förresten så har han klarat MC-kortet i dag   Grattis till dej min unge=)

 

Men åter till Linkeboda. Daniel hämtade mej på stationen igår och med sej hade han sin Far och lillebror. Vi åkte ut till Tornby och käkade på en gång, vrålhungriga slängde vi i oss varsin tallrik med Gyros...Så jäkla gott. Ikea tog väl ganska exakt 6 och en halv minut från ingång till utgång!! Bolaget en vända, måste ju se hur det ser ut och om personalen är trevlig....Handlade lite vin till kvällen oxå.  I väg till studentlyan, lastade ur lite grejer sen gick jag och Danne till Hemköp och inhandlade maten till kvällen.  Lyan ligger i Ryd, jag fick klart för mej att det finns olika Ryd. Ett StudentRyd och ett MänniskoRyd!!? Vi var iväg till Universitetet och kollade, det var något större än hela Norberg....  

 

Tebax i Lyan och fixade lite käk, Dannes polare Ida, Erika, Joel och Robin kom över och käkade med oss...Supernajsiga ungdomar, är så glad för Dannes skull som har såna kompisar.

Efter maten blev det lite spel och mycket skratt...

 

Söndagen började med Havrekuddar, youghurt och en STOR kopp Zoega...Laddade för några timmar på Flygvapnets Museum. Det blev iaf en stund på museet innan det bar i väg för en ny tallrik Gyros på Tornby  

 

På tåget hem kliver det på en karl och ett fruntimmer, som ganska högljutt pratar om att de bara är idioter som jobbar på Soc, och att deras mediciner är slut....Men det löste sej ju ganska snart, de tog fram varsin vinpava och började hinka ur, pratade ännu mer högljutt om att vinet hade tagit slut i morse,( Palle hade snott det) Vicken tur att det fanns mer att tillgå!!!

 

Nu är jag iaf hemma igen och nyss sett ett nytt avsnitt av Solsidan, så jäkla bra  

 

Lägger ut lite bilder från Helgen.....

 

 

 

Erika och Daniel....

 

 

Joelpojken....  

Robinpojken....  

Ida.....  


Undrar vad Joel säger för nånting??

 

 


Undrar om det är mej Ida gör fula miner åt=)??

 

 

Danne i "Snuskiga Köket".....

 

 

Nån som känner igen sitt 70-talsrum??

 

 

Vardagsrum från 70-talet...

 

 

Kök från 60-tal...Lite dålig bild tyvärr  

 

 

50-talet.....

 

 

Nån som hade denna på sin 70-talsvägg?..

 

 

Fanns några flygplan på museet oxå....

 

 

...åsså en Saab bil....

 

 

Sista kortet från Flygvapnets Museum för denna gång...Vet inte riktigt vad Danne kollar på, men det verkar spännande...Ungefär som när färg torkar  

 

 

                     "It ain't over until it's over"

 

 

 

Av Petra Gustafsson - 4 oktober 2012 20:30

....söndagen den 14 oktober. Kl 07:10 lyfter vi om allt går som det ska. Jag och fästmannen ska ha lite semester tillsammans  

Som jag sagt förut, det gäller att leva här och nu om man har möjlighet att göra massa skoj. Och just nu har jag det.. 

 

Har jobbat med Frida i dag, det stackars flickebarnet ska åka till Ullared i natt, vilket är en resa jag ALDRIG gör om...Har vart där en gång för länge sen och trodde att jag hamnat i Helvetet  

 

Tanterna sprang med sina sopsäckar släpandes efter sig, sopsäckar blytunga av schampoflaskor, champinjonburkar, deodoranter och fryspåsar!!! - Åhhh, det är ju så billigt....Gode Gud, tänkte jag, detta händer inte på riktigt!!! Men det gjorde det  

 

Men det är väl tur att vi alla har olika intressen, skulle väl bli konstigt annars.

Tänk om alla skulle spela schack på tisdagarna och gå på Golfbanan kl 7 på morgnarna varje dag. Skulle bli rätt tjockt med folk.

 

Själv ska jag nog börja dricka champagne oftare och börja virka spisar av ståltråd=)

 

Nu ska jag ut på nätet och titta på fler bilder från vårt hotell. Mythos Beach Rhodos....

 

Lite gamla semesterbilder  

 

  

Vårt hotell på Karphatos.....

 

 

Vy från balkongen..

 

 

Man kan läsa på semestern oxå....

 

 

"Ballis"...

 

 


Oxå från ballis.....

 

Fiiina semesterbilder från Grekland  

 

"Om man tycker att man har blivit skrynklig i ansiktet kan man bara ta en liten ansiktslyftning. Då går man till en frisersalong och sätter sig i en stol. Och så klipper de bort rynkorna och svetsar på ett ungt och tufft uttryck"

 

                             " Agnethe, 10 år"

Av Petra Gustafsson - 3 oktober 2012 19:52

Hej på er. Har nyss kommit hem från två dagar på Skarpö. Skarpö är en lite ö i Stockholms skärgård, där Systembolaget har sitt Lärcenter. Två dagar med världens bästa BC kollegor. Budgeten är klar för 2013 nu ska den bara godkännas oxå.

 

 

Chillar lite innan nästa dragning....

 

 

Inget större fel på vårt fikarum  

 

 

Eftersom jag inte frågat om jag fick lägga ut bilder på mina kamrater så är detta ICKE Ann-Sofie  

 

 

Den här Filosofen heter INTE Jens  


 

Smartphones för smarta personer..( och Carolina Å Nicklas)  

 

 

Snusk-Britta gjorde oxå budget  =)

 

I morrn är det iaf en helt vanlig arbetsdag igen, känns bra

 

 

 

Här är en bild till Pappa och mina barn, Andreas & Daniel....Så här ser jag ut nu för tiden, i fall ni undrar  

 

Nu är jag så trött så jag kräks snart, tebax med mera i morrn...  

 

"En Fransman, en Italienare och en Svensk diskuterade vilken samlagsställning som var bäst. Fransmannen föredrog att ligga på kvinnan så han kunde se ansiktet, medan Italienaren tyckte bäst om när kvinnan satt på honom så han kunde se brösten. Svensken sa att han gillade mest att ta tjejen bakifrån. 

-Varför det? frågade de andra

-Sist såg jag på hockey......."

Presentation

PetrasPalats

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards