Alla inlägg under april 2013

Av Petra Gustafsson - 24 april 2013 19:15

Hej på er igen. Loooong time no see. Det har ju hänt en del sen december, så jag vet knappt vart jag ska börja. Fått en helt ny familj sen sist, en hel jäkla fruktskål......

 

 

Delar av "familjen"

 

 

En till  .......

 

Netflix, Viaplay och Appeltv, i-pad, i-pod, i-phone, vem fan behöver människokamrater  

 

Julen och nyåret va jättebra, (tror jag, det va ju ett tag sen)

 

Ähhh, vad fan, vi hoppar fram nån månad. I slutet på februari frågade jag min kära särbo om vi skulle åka till Egypten en vecka -Aldrig i livet att jag sätter min fot i det landet, blev svaret -Skit i det då, jag frågar Åsa istället...Sagt och gjort . 7 mars drog vi till Egypten på "husmorssemester". Ingen av oss är väl direkt husmor, men det lät bra  

 

 

Åsa i Surahammar läser Aftonbladet....Vem vet om vi får läsa den igen??

 

Nu sitter vi på planet och har en framtidstro...Eventuellt kommer vi att överleva denna flygresa...Eller vi tar en bira till, i fall att vi kraschar....Tänker inte kila vidare spiknyktra iallafall  

 

Fick inte ens röka på toa...Hmmmm, konstigt....

 

Den enda dagen som vi fick en frotte`svan på vårt rum...De tyckte vi va lite snåla med dricksen....Men va fan, har du sett en svan, har du sett alla  

 

 

Bron över till Paradiset...

 

 

"Paradiset" för två trötta fruntimmer!!!

 

 

Ett halvt glas!!!  Måste vara Åsas  

 

 

"Våran strand"

 

 

"Life is good"

 

 

En dag tog vi en snorkeltur i Röda Havet...Detta är taget från båten.

 

 

Min utrustning...Dock inte plastmuggen i tofflan, i den fanns det Sprite  

 

 

Akvariet som vi snörvlade i...Jaaaa, de flesta snorklade nog men jag vill kalla det snörvla!!!

 

 

Träffade två fantastiska människor från Torshälla...Kristina  ...Herregud, va vi skrattade och hade kul när vi hade våra möten!!!

 

 

Bengt  Saknar er jättemycket!!!

 

 

Det fanns en "halvnormal" arab där vi bodde...Han fixade våra drinkar och hjälpte oss ta ut pengar...Tror han heter: Assadollahimmogadam, eller nåt liknande iaf  

 

Jaaa, sen semester har det väl inte hänt så himla mycket. Jobbat och grejat lite.

Senast i dag var det en kund som sa till en kvinna som smet lite före honom i kön

-Damerna först....Ialla fall över svag is!!!  

 

Annars rullar livet på som vanligt. Skippar min sommarsemester för att ha semester hela september, vilken jag hoppas kunna vara i Grekland den största delen....

 

Förresten, ni som läst min FB, Martin , har ringt igen!!! Jodå....

- Gokväll, är det Petra Gustafsson jag talar med?

- Yes!! (ganska stukad sen sist Martin ringde)

- Vad trevligt, vill bara tala om att sist vi pratade blev det ett missförstånd!

- Jaha!

- Ja, alltså, du hade rätt.

- Hade jag rätt?? ( nu suuuusar det i öronen)

- Japp!!

- Jag HAR alltså vunnit 160 000 kr?

 Det blir väldigt tyst i luren!!

-Vadå vunnit, säger Martin!

- Det är Martin från Wärdshuset Engelbrekt, du hade rätt, din jacka är kvar här!!!!!

Gahhhhh, kommer aldrig tycka att Martin är ett bra namn att döpa sin unge till!!!  

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

PetrasPalats

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards