Alla inlägg under augusti 2012

Av Petra Gustafsson - 25 augusti 2012 01:47

...vad har du gjort med min kropp!!!  alltså, det jag bad dej om för en månad sen var att du skulle se till att jag fick en fin kropp, när jag började gå.  Allt är bra förutom att bröna och rumpan har blivit mindre, jag ser ju ut som Simpson i profil...Inga brön. ingen rumpa men en riktig ölkagge...Flickor vill inte se ut så.  NÅN har gjort ett stort misstag här  

 

Iaf så var vi upp till vår lokala pub i går kväll,Port Arthur. Sugna på pizza gled vi in där, flirtade lite med den italienska krögaren(den late kockfan) ,sa med min lenaste röst: Ciao, kan du fixa två utav dina världsgoda pizzor till oss?  Han tittade på mej en kort sekund och sa,: 2000 kalorier, är det vad du ska smälla i dej halv nio på kvällen?? Vad svarar man den galna italienarn? - Vadå tycker du jag är tjock eller?? - Nej, jag bara säger att i Italien äter man pizza till lunch, inte kvällsmat....Ja men va fan nu är vi i Sverige, här äter vi potatischips till frukost!!!! Det slutade med varsin jättegod omelett, fylld med färska champinjoner och grönsaker till....Och tur var väl det, jag orkade inte ens den, fatta om jag fått Gennaro att göra en pizza till mej som jag inte orkat äta upp   ........

 

I dag kommer Carina till Norberg, vi ska planera lite inför våran Londontripp..Vad vi ska planera vet jag inte riktigt än, men jag vet att om exakt en vecka är jag på Madame Tussauds vaxkabinett...Jag och Carina och alla andra stjärnor  ...

 

Åker till Surahammar i kväll, Elin kommer hem till pappsen, blir lite god mat och kanske nån film, vi får se, hon kanske har andra planer....I morrn blir det iaf Surströmming hos svärisarna, jag vet inte i vilken del av kommunen Toni har tänkt befinna sej, men troligtvis inte  där vi är iaf...

 

"På mormorar är tuttarna liksom dubbelt synliga. Det är för att det mjölkat så många familjemedlemmar"

                           "Heidi 6 år"

 

Av Petra Gustafsson - 25 augusti 2012 01:42

Jahhaja,så kan det bli

Av Petra Gustafsson - 23 augusti 2012 21:20

 


...va hungrig jag va!!!! En del lägger ju upp bilder på sitt käk, fint upplagt innan de ska äta. Icke jag, jag hann inte, alldeles för hungrig för det!!! Så därför får ni se när det bara är slut kvar  

 

Gick runt sjön i dag igen, men nu måste Matte ha lämnat byn, bara ett släp från Bygglov kvar=( Va fan, han kom ju inte ens in å sa Hej.....Dåligt Matte, jäkligt dåligt  

 

Det har vart en kanon dag på jobbet iaf. Rose- Marie roffade åt sej en Suverän Service i går, så nu har vi två....För er som inte vet vad det är för nåt kan jag tala om att Bolaget skickar ut så kallade Mystery Shoppers till butikerna för att kolla hur vi sköter oss, och vi sköter oss kan jag säga  

 

 

 

 

 

Den här fina skylten gjorde oxå Rose-Marie när vi höll på att bygga om Butiken......

 

 

 

 

 

 

Så här såg "kiosken" ut som vi hade under tiden bygget pågick..Allt funkar bara man ger sej fan på det=)

 

 

 

 

 

 

 

Här är den nya butiken=)   Fin, va?

 

 

 

 

Skrivbord "De Luxe".......

 

 

 

 

Västmanlands mysigaste fikarum, eller hur Anna  

 

 

 

 

Vi slog inte ens ihjäl varann fastän vi hade en ganska tuff arbetsplats  

 

Vi gjorde en fantastisk resa tillsammans på jobbet under bygget och det känns som om vi fortsätter på den vägen...Tack Brudar för det  

 

 

Det va lite kort från jobbet, det kommer flera senare...Ni måste ju få se vad fint vi fick det till slut.....

 

Nu ska det läsas ett par blad i min bok sen blir det natti natti....

 

"Öl gör ofta att kroppen blir väldigt osymmetrisk"

           

             "Herman 9 år"               

  

                             

 

Av Petra Gustafsson - 22 augusti 2012 22:24

...med en kopp te efter en ganska händelserik dag, för att vara hemma i lilla byn. I morse flög polishelikoptern över Norberg fram och tillbaka, mycket poliser  överallt. Klart vi funderade vad som va på gång, men vi glömde bort det efter ett tag.  På middan kom det en kund in som sa att Nationella Insatsstyrkan va i byn och letade efter en karl som sprang runt med en bössa!!! Hmmm, tänker man då, undrar om han kanske är sugen på brännvin dessutom!!!  Men det va ingen galning som de letade efter, det var en försvunnen farbror. Tittar på nyheterna nu för att se om de hittat honom=(  Håller tummarna för det.....

 

Efter inventeringen i kväll så drog jag på mej dojjorna och gick runt sjön.  Rätt som det var så var jag på väg in i Bygglovsbilen, hade ju kunnat slutat med att jag träffat BygglovsMatte och blivit BygglovsPetra, med en liten BygglovsBebis  .....Hahaha..närå, jag har ju min egen snickare som jag älskar mer än palt och fläsk t.om, fastän han är ju oxå från Surahammar=)

 

Vet inte hur jag ska kunna lura Andreas och Daniel att komma till sin mamma!! Tror jag ska dra till med att Rammstein (eller vad fan dom heter) ska komma till Kärrgruveparken, sen låser jag in dom och säger att det blev inställt...Moooaahhaaha  


Eller så säger jag att jag ska flytta till Linköping om det inte blir nåt besök hos modern!!! De ska få delad vårdnad förresten, ena veckan i Linkeboda och andra i Silverhöjden  

 

Nä nu ska det sovas, måste ju upp å måla läpparna å kamma håret i morrn bitti....

 

  "Skelettet är som ett staket som kroppen kan luta sig mot"

 

God natt och sov gott mina vänner  

Av Petra Gustafsson - 20 augusti 2012 21:01

I dag har jag längtat efter Mamma så jag blev att må illa...Vissa dagar är saknaden och längtan värre än andra  


Har vart på stan och käkat sushi, jättegott.Toni tog en kopp kaffe och såg alldeles grinfärdig ut när han tittade på min tallrik, så jag åkte hem och gjorde en kålpudding. Så nu är kärleken på topp igen  


Hörde ryktas om att vi har Bygglov i krokarna hemma=) Vore fin fint om Matte blev lite öltörstig. Ska kamma mej och måla läpparna varje dag som de är kvar i Norberg  


"Min farmor ville bli balettdansös. Men så visade det sig att hon var för kort mellan låren och överkroppen".

                         Christina 6 år

Av Petra Gustafsson - 19 augusti 2012 20:58

....söndag. I går var vi hos Carolina och Putte och käkade å drack, spelade spel å skrattade till långt in på småtimmarna. Det var så jäkla kul, måste snart göras om    


Ska strax gå å lägga mej å läsa lite, ledig i morrn, BC-möte på tisdag, alltså ser ni mej inte på Bolaget förrän onsdag. Veckorna går ju sjukt fort, om två veckor är jag och Carina i London, och sen bär det av till Turkiet....Jag fick Taxfree katalogen häromdagen, mycket fint fanns det i den kan jag säga  



"Gud är gift med Maria. Först var han förlovad med Eva, men när han stoppade in sin orm i Paradiset gick allt åt skogen"

                                               Anna 8 år


Natti mina vänner, Ses en annan gång  



Av Petra Gustafsson - 17 augusti 2012 01:05

biggest wake up call ever, think about it.....

 

 

 

Av Petra Gustafsson - 17 augusti 2012 00:59

Fantastic  ......


Presentation

PetrasPalats

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards